Mijn muziek in shortfilm ‘Vergeef Je Mij’

Lieve allemaal,
 
 
Bijzonder nieuws: ‘dansen tot het ochtendlicht’ maakt deel uit van de shortfilm ‘Vergeef Je Mij’ van Juul Klok!
 
Vorig jaar gaf ik Juul zangles, en toen ze mij vroeg of ze mijn nummer ‘dansen tot het ochtendlicht’ mocht gebruiken voor haar eindexamenproject en ik het script las twijfelde ik geen seconde. Het nummer past heel goed bij het verhaal, erg bijzonder en mooi om te zien hoe alles in de film samen komt.
 
In maart mochten we met iedereen die aan de shortfilm heeft meegewerkt het resultaat bewonderen, nu is hij eindelijk voor iedereen te zien.
 
Juul heeft er meteen al twee prijzen mee gewonnen dus dat belooft wat voor de toekomst!
 
Bekijk ‘Vergeef Je Mij’ hier.
 
Verder ben ik weer aan het schrijven en begin ik met de voorbereidingen van een minitoer deze zomer….. daarover binnenkort meer!
 
 
Liefs, Aniek

Herfst concerten

Lieve allemaal,

De zomer is voorbij, wat was het heerlijk…!

Ik schreef nieuwe liedjes, ontdekte nieuwe muziek op Down the Rabbit Hole, ging op pad met de caravan en speelde mijn nieuwste nummers op een paar mooie podia.

Aan het einde van de zomer word ik altijd een beetje weemoedig en melancholisch, maar gelukkig zijn er alweer een aantal mooie herfst concerten in zicht!
 

Ik speel in een paar heel verschillende settingen dus voor ieder wat wils:


zaterdag 20 september, 14.00u – 17.00u
Woeste Stilte – Muziektheater De Plaats
Gemaal de Volharding, Velp

zondag 12 oktober, 15.00u
SMAAK X Lebowski
Lebowski, Nijmegen

Vrijdag 17 oktober, 20.00u
Songs of Circumstance
Dock Zuid, Tilburg



Zaterdag 20 september speel ik op locatie 2 keer na de voorstelling van Muziektheater de Plaats, zondag 12 oktober speel ik bijpassende liedjes bij heerlijke rode wijnen tijdens SMAAK en vrijdag 17 oktober speel ik naast 2 andere bijzondere en inspirerende acts een concert in Dock Zuid in Tilburg.

Klik vooral op de links voor meer info, ik hoop je binnenkort te zien!

Liefs, Aniek

Nieuwe EP – dag nacht vlinder

Lieve allemaal,

Mijn eerste zelf opgenomen EP met Nederlandse liedjes is uit!
Ze heet ‘dag nacht vlinder’ en je kan haar beluisteren op Spotify en Apple Music.

Ik had eerst iets anders, iets groters in gedachten. Maar het is iets kleiners en persoonlijkers geworden. Iets wat ik eigenlijk ook stiekem al jaren wilde maken, dus blijkbaar moest dat er eerst uit.
Soms laten dingen zich niet sturen en kan je beter meestromen in de richting waar het naartoe gaat.

Ik heb ontzettend veel geleerd, zou van alles anders doen als ik opnieuw zou beginnen. Maar dit is wat het nu is en ik ben blij en trots dat ik heb doorgezet en de EP toch heb uitgebracht, ondanks alle dingen die ik onderweg tegenkwam die niet meezaten.

Hopelijk vindt ‘dag nacht vlinder’ een weg naar jullie dagen en nachten, raakt het iets aan zoals alleen muziek soms kan en resoneert het in jullie gedachten en dromen.

Liefs, Aniek

Zondag 30 maart – EP release concert

Lieve allemaal,

Eindelijk is het zover: op zondag 30 maart komt mijn EP uit en vier ik dat om 15u met een concert in Café Bosch in Arnhem!

15 jaar geleden speelde ik in dezelfde zaal mijn allereerste solo concert met eigen liedjes, dus extra bijzonder om weer terug te zijn op deze plek.

Verwacht een middag met eerst een korte terugblik op mijn oudere repertoire en daarna natuurlijk mijn nieuwste nummers. 
Ik speel de meeste nummers solo en neem mijn pedalboard, loopplayer en een paar oude bekenden mee 🙂

Tickets van €10,- hier te koop.

Ik heb er ontzettend veel zin in en hoop jullie daar te zien!!

Nieuws!

Het hangt al even in de lucht maar nu toch echt een stip aan de horizon: aankomend voorjaar ga ik mijn EP releasen!

Nummers worden (af)geschreven, plannen worden gesmeed, agenda’s afgestemd, muzikale ideeën uitgewisseld en voorzichtig durf ik steeds meer te dromen over hoe het kan gaan worden….

Het vuurtje brandt!

~ Op zoek naar het vuur
Wat wakkert moet branden
Laat het stromen
Steek het aan
Steek het aan ~

Dag mooie zomer

Wat een heerlijke zomer was dat!

Ik kijk terug op een heel relaxte maar toch ook drukke zomer. Er was tijd voor vakantie, genieten van de kleine dingen, kampvuurtjes en goede gesprekken maar ook voor het schrijven van nieuwe liedjes en de laatste maand vooral veel optreden.

Ik stond op een paar mooie en bijzondere plekken met ontzettend lief en aandachtig publiek, wat smaakt naar meer!

Ik geniet nog even na van al deze mooie momenten en duik ondertussen weer mijn home-studio in om verder te werken aan de aankomende EP.

Dansen Tot Het Ochtendlicht


Vlak voor de zomervakantie begint is mijn tweede live video uit op YouTube!
Het nummer heet Dansen Tot Het Ochtendlicht en gaat over (ver)dwalen in de nacht…

Ook dit nummer is live opgenomen in Café Bosch in Arnhem en gefilmd door Johan Kézér, de door mijzelf opgenomen audio is gemixt door Jaap Berends.

Bekijk en beluister hier het nummer op mijn YouTube kanaal.

Ik ben heel benieuwd wat jullie ervan vinden!
Veel kijk- en luisterplezier en geniet van de zomer 🙂

~ Ze vergeet soms dat ze
Niet alleen is met haar gedachten
Slaat haar vleugels uit en vliegt
Geruisloos de nacht in ~

Klankenkoorts 2024

Wauwww wat was het weer een ontzettend bijzondere week…. Klankenkoorts 2024 zit er weer op! 

Een week vol relaxedheid, focus, muziek, verhalen, humor, hier en daar een traan, kampvuurtjes, pizzaplaten en heel veel nieuwe liedjes geschreven door al die fantastisch fijne mensen op deze magische plek! 
(ook ik schreef 2 nieuwe nummers maar daarover later meer…)

De landing lijkt extra hard met dit grauwe weer maar gelukkig hebben we de foto’s nog!
Ik ga nog even nagenieten van dit mooie avontuur ♥️🔥💃

(foto: Marjolijn van het Pad)

Release live video

Jaaaa eindelijk! 

Mijn allereerste nederlandstalige live video is uit!

Luister hier naar De Tijd Staat Stil op YouTube

Live opgenomen in Café Bosch, Arnhem

Credits:

Aniek Maren – tekst, muziek, audio-opname

Johan Kézér – regie, camera, licht

Jaap Berends – audiomix

Foto’s Luxor Live

Alweer een kleine 2 weken geleden speelde ik in Luxor Live als support van w o l k e

Hier nog een aantal mooie plaatjes geschoten door Frank Wiesman, waarvoor dank!

Na het nagenieten is het nu weer tijd om verder te gaan met schrijven en opnemen!